Logo Tasarımında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Logo tasarlarken dikkat etmeniz gereken 7 püf nokta:

Logonuz, markanızın yüzüdür ve savunduğu tüm değerleri temsil etme gücüne sahiptir. Logonun en önemli özelliği ise markanızı görsel olarak akıllara kazımaktır. Bu yazımızda logo tasarımında nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedeceğiz.

Son dönemlerde ücretsiz logo tasarımı fikri çok cazip gelse de her kreatif iş gibi logo tasarımı da zaman ve emek gerektirir. Ücretsiz ya da şablon tasarımlar sizi istediğiniz sonuca ulaşmaktan uzak ve sıradanlığa yakın bir konuma getirir.

Kendi logonuzu yapmak sanılanın aksine bir logo tasarım programı öğrenmek değildir. Bu tarz programları öğrenmek çok vaktinizi alacaktır. Bunun yerine bir profesyonele aklınızda ki fikirleri yazarak ve gerekirse kağıda çizerek aktarmanız sizi nihai sonuca daha hızlı ulaştıracaktır.

Öncelikle logo tasarımında en çok dikkat etmeniz gereken husus, dikkat çekici ve akılda kalıcı olmasıdır. Peki mükemmel bir logo oluşturmak için nelere dikkat etmeliyiz?

İşte logo tasarlarken dikkat etmeniz gereken 7 püf nokta:

 

  1. Logonuz Sizi Temsil Etmeli

Logonuzun renkleri, şekli ve tipografisi, kim olduğunuza veya işletmenizin neyle ilgili olduğuna dair ilk bakışta bilgi vermelidir. Örneğin; Amazon’un logosunda ki okun A’dan Z’ye kadar uzanması gibi.

 

 

  1. Sade ve Basit Olmasına Özen Gösterin

Logo tasarımınız ne kadar basitse tanınırlığı ve akılda kalıcılığı o kadar çok olacaktır. Örneğin, Nike son derece sade, basit bir logoya sahip olmasına rağmen dünyanın en çok bilinen markalarından biridir.

 

 

 

  1. Önce Siyah Beyaz Logo Oluşturun

Doğru renk seçimi, bir projenin başlangıcında tasarımcılar ve müşteriler için çok zor olabilir, çünkü belirli renkleri seçme olasılıkları sınırsızdır. Bu sebeple öncelikle siyah beyaz tasarım yapıp ardından renge geçmek faydalı olabilir. Ayrıca, logoyu düz siyah ya da düz beyaz kullanacağınız farklı senaryoları da gözden kaçırmamış olacaksınız.

 

 

  1. Doğru Renk Seçimi

Renk, insanların logonuzu nasıl algıladıkları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Bir renge karar vermeden önce marka kişiliğinizi ve uyandırmak istediğiniz hissi belirlemelisiniz. Birbirine uygun tonları seçmek için bir renk çarkı aracı kullanmak önemlidir. Renk çarkında birbirine yakın renkler kullanın. Örneğin, "Sıcak" bir palet için kırmızı, turuncu ve sarı tonları kullanın. Ayrıca, renklerin duyguları ve ruh hallerini nasıl uyandırdığını bilmek de önemlidir. Örneğin kırmızı, saldırganlık, sevgi, tutku ve güç duyguları uyandırabilir.

 

  1. Doğru Font Seçimi

Doğru yazı tipini ve boyutunu seçmek, birçok yeni başlayan tasarımcının düşündüğünden çok daha zordur. Logo tasarımınıza eşlik edecek bir yazı tipi seçerken üç ana noktayı göz önünde bulundurun:

  • Comic Sans gibi en sık kullanılan fontlardan kaçının, yoksa tasarımınız amatörce görünebilir.
  • Özellikle komut dosyası yazı tiplerinde, küçültüldüğünde yazı tipinin okunaklı olduğundan emin olun.
  • Bir yazı tipi idealdir, ikiden fazlasından kaçının.

Tasarımınız için kesinlikle özel bir yazı tipi düşünün. Yazı tipi ne kadar orijinal olursa, markayı o kadar çok ayırt edecektir. Özel yazı tipine sahip başarılı logo örnekleri Yahoo! Twitter ve Coca Cola'dır.

 

 

  1. Trendlerden Kaçının

Bazı trendler uzun süre sabit kalırken, bazıları ise dönemsel heves olarak kalmaktadır. Son trendleri takip etmek, hatta ufak esintiler barındırmak önemli olsa da tamamen yeni trende uygun bir logo tasarımı seçmekten kaçınmalısınız. Logonuzun belli bir dönemi yansıtmasına izin vermeyin. Yoksa hızlı geçen bir modadan sonra tasarımınızda yenileme isteğiniz kaçınılmaz olacaktır.

 

 

  1. Farklı Olmaya Cesaret Edin

Başka bir tasarım veya stili kopyalamak yerine yenilikçi olun ve kalabalığın arasından sıyrılın. Peki nasıl farklı olabilirsiniz? Tasarım kurallarını çiğnemeye ve risk almaya çalışın. Logo tasarımı için en uygun olanı bulana kadar çeşitli stilleri deneyin. Tasarımınızı gerçekten orijinal kılan bir tane bulana kadar farklı renk kombinasyonlarını deneyin.

Logolar statik sembollerden oluşmak zorunda değildir, markanın hedeflerine bağlı olduğu sürece değişebilir ve olmak istedikleri herhangi bir şey olabilirler. Kuralları bilen biri, onları çiğnemeyi de bilir! 😊

 

 

 

"Uluslararası Pazara Açılmak İçin 3 Temel Adım" yazımızı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

 

MARKANI HEMEN
ÜCRETSİZ SORGULA
20 Dakikada Başvuru için
Arayalım!