Modern İşletmeler İçin SEO'nun Önemi

Seo Nedir? Modern İşletmeler Neden Önem Vermeli

Muhtemelen Seo’nun (Arama Motoru Optimizasyonu) çok önemli bir dijital pazarlama aracı olduğunu yüzlerce kez duymuşsunuzdur, ancak neyin gerekli olduğuna dair temel bir anlayışa sahip olsanız bile, bu karmaşık ve çok yönlü terim hakkında hala yeterli bir bilgiye sahip olmayabilirsiniz.

Peki önemli bir pazarlama aracı olan “Seo” nedir?

Seo, birden fazla farklı unsurdan oluşur ve ne olduğunu ve nasıl çalıştığını bilmek, Seo'nun neden bu kadar önemli olduğunu anlamanın anahtarıdır. Kısacası, Seo’nun önemi web sitenizi daha görünür kılar ve bu, daha fazla trafik ve daha fazla fırsat anlamına gelir.

Bunun ötesinde, marka bilinci, potansiyel müşterilerle ilişkiler kurmak ve kendinizi alanınızda yetkili ve güvenilir bir uzman olarak konumlandırmak için de değerli bir araçtır. Daha fazla uzatmadan, SEO hakkında bilmeniz gereken her şeyi ve günümüzün dijital dünyasında seo çalışmasısnın önemi ile ilgili detayları burada bulabilirsiniz.

 

Seo’nun Yol Haritası

Anahtar kelimeler

Anahtar kelimelerin önemli olduğu tek seo tekniği olduğu günler çoktan geride kaldı, ancak bu onların hala önemli olmadığı anlamına gelmiyor. Aradaki fark, bugün, etkili olabilmeleri için anahtar kelimelerin iyi araştırılması, dikkatlice seçilmesi ve içeriğinizde mantıklı bir şekilde kullanılması gerektiğidir.

Peki anahtar kelimeler tam olarak nedir? Anahtar kelimeler, potansiyel müşterilerin çevrimiçi içerik bulmak için kullandıkları ve daha sonra markaların ürünlerini ve hizmetlerini arayan potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için kullanabilecekleri kelimeler ve ifadelerdir.

 

İçerik

İçerik, Seo'nun hayati bir parçasıdır çünkü kitlelere ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için kullandığınız bir araçtır. Örneğin, bir fidanlığınız varsa ve görünürlüğünüzü artırmak istiyorsanız, bahçecilik, doğru bitki türlerini seçme, yetiştirme ipuçları ve daha fazlası hakkında bir dizi blog yayınlayabilirsiniz. Bahçıvanlık hakkında bilgi sahibi olmak isteyen bir kişi bu bilgiyi aramaya gittiğinde, blogunuz ortaya çıkacak ve değerli bilgiler sağlayarak bu olasılıkla bir ilişki kurabileceksiniz. Örneğin bir bitki satın alma zamanı geldiğinde, akla ilk gelen yer siz olacaksınız. İçerik, aşağıdaki örnekler dahil birçok türle oluşturulabilir:

  • Web Sayfası İçeriği
  • Videolar
  • Bloglar
  • İnfografikler
  • Podcast'ler
  • Teknik İncelemeler ve E-Kitaplar
  • Sosyal Medya Gönderileri

 

Modern İşletmeler İçin SEO'nun Önemini Anlamak

Görünürlük ve Sıralamalar

Seo'nun en önemli işlevlerinden biri görünürlüğü artırmaktır, bu da potansiyel müşterilerin sunduğunuz bir şeyi aradıklarında sizi bulmalarını kolaylaştırmak anlamına gelir. Görünürlük, sıralamanızla doğrudan ilgilidir.

Bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) ne kadar üst sıralarda yer alırsanız, potansiyel müşterilerin sizi görme ve sitenize tıklama olasılığı o kadar yüksektir. Seo çalışması ne kadar etkili olursa, sıralamanız o kadar yüksek ve görünürlüğünüz o kadar iyi olur.

 

Web Trafiği

Artan web trafiği, Seo'nun ana hedeflerinden biridir. Görünürlüğü ve sıralamayı artırdığınızda trafiği de artırırsınız. Şunu bir anlığına düşünün: Tıklamaların yaklaşık %33'ü ilk sıralama sayfasına gider ve ilk beş liste tüm tıklamaların %75'inden fazlasını alır.

Daha fazla potansiyel müşterinin web sitenizi bir arama motoru aracılığıyla bulmasını istiyorsanız, o zaman ilk beş ve hatta ideal olarak ilk sayfada yer almanıza yardımcı olacak Seo uygulamalarına ihtiyacınız vardır.

 

 

Daha İyi Bir Ziyaretçi Deneyimi Yaratmak

Seo'nun kritik olmasının bir başka nedeni de harika bir içerik oluşturmaya ve sitenizi sayfa içi Seo ile optimize etmeye harcadığınız her zamanın sitenizin kullanılabilirliğini artırması ve bu da sorunsuz ve olumlu bir müşteri deneyimi yaratmasıdır.

Örneğin, sitenizi mobil uyumlu (responsive) hale getirmek için adımlar attığınızda, tüm mobil ziyaretçilerinizin yanı sıra bir dizüstü bilgisayardan veya masaüstünden ziyaret eden kişiler için kullanılabilir hale getirecektir. Benzer şekilde, sayfa yükleme hızınızı artırarak hemen çıkma oranınızı azaltacak ve ziyaretçileri sitenizde daha uzun süre geçirmeye teşvik edeceksiniz. Tüketicilerin yaklaşık %50'si bir sayfanın iki saniye içinde yüklenmesini bekler ve yükleme süresi ne kadar uzunsa hemen çıkma oranı da o kadar yüksek ve dönüşümleriniz o kadar düşük olur.

 

"İş Kurarken İhtiyacınız Olacak 8 Ücretsiz Dijital Pazarlama Aracı" yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

 

MARKANI HEMEN
ÜCRETSİZ SORGULA
20 Dakikada Başvuru için
Arayalım!