Markaların Kullanabileceği Domain Uzantıları

Markaların sektöre göre kullanabileceği yeni domain uzantıları (New gTLD)

Markaların internete girmesi ve yeni internet projelerinin sayılarının artmasıyla alan adı (domain) pazarı da aynı hızda büyüme yoluna gitti.  Eski gTLD olarak bilinen .com, .net, .org, .biz ve .info gibi alan adlarının doygunluğa ulaşıp artık çoğu dilde tamamen kaydedildiği ve sıkıcılaşmaya bir ortamda yeni alan adlarına ihtiyaç kaçınılmazdı. ICANN (İnternet Tahsisli İsimler ve Sayılar Kurumu) Yeni gTLD’leri 2013'te piyasaya sürdüğünden beri verilen yanıt çok olumlu oldu. Yeniliği, rekabeti ve tüketici tercihini geliştirmesi umuluyordu ve bunun sonucunda İnternet çok daha büyük ve daha ilginç hale geldi.

Şu anda, yaklaşık 1300 Yeni gTLD mevcut ve bunları kullanarak kaydedilen alan sayısı 35 milyona yaklaşıyor. Sizi belki de daha önce tanışmadığınız yeni adlarıyla tanıştırmak istiyoruz. Belki de markanız için aradığınız domain (alan adı) buradadır.

Yeni alan adı önerilemize geçmeden önce Yeni gTLD’ler size ne gibi avantaj sunuyor 5 madde de inceleyelim.

  1. Marka Bilinci Oluşturmaya Yardımcı Oluyor

Artık bir marka için önemli olan .com uzantısında kısa ve anlamlı bir isimde kaydedilmemiş bir alan adı bulmak son derece zor bir şey olduğu bilinmektedir.

Örneğin, Mehmet'in küçük bir pizza restoranı var ve bir alan adı kaydettirmek istiyor. mehmetpizza.com'un alınmış olması ihtimali çok yüksek ve şu anki sahibinden satın almak çoğu zaman mümkün değil ya da ciddi bir para harcamak gerekiyor. Yeni gTLD'lerin Mehmet için yararlı olabileceği yer burasıdır. İşletmesi için .pizza .menu, .cafe, .rest ve .restaurant gibi alternatif domainler arayabilir. Mehmet.pizza alan adı, Mehmet'in ihtiyacına mükemmel şekilde uyar! Bu nedenle Yeni gTLD'lerin kullanıma sunulmasıyla birlikte işletmelerin mükemmel alan adını bulma şansı her zamankinden daha iyi.

Bu aynı zamanda işletmelerin kendi markalarını oluşturmada yaratıcı olmalarına ve kendilerini tercih ettikleri şekilde markalama fırsatlarını artırmalarına olanak tanır. Mevcut yaklaşık 1300 Yeni gTLD ile işletmeler, eğlenceli ve ilginç alanlara kaydolmak için sonsuz olanaklardan yararlanabilir ve ayrıca kendilerini daha önce hiç mümkün olmayan bir şekilde markalaştırabilirler.

Bu nedenle işletmeler, büyük ve küçük işletmeler için marka bilinci oluşturma fırsatını artırdığından, alanları için Yeni gTLD'leri kullanmalıdır. Markanız için iyi bir alan adını nasıl seçeceğinizden emin değilseniz burayı okuyabilirsiniz.

  1. Web sitenizin ve Markanızın Sektörünü İşaret Eder

Yeni gTLD'lerin eski gTLD'lere göre avantajı, kullanıcıların bir web sitesinin neyle ve hangi sektörle ilgili olduğunu anında anlamalarını sağlamasıdır.

Web sitesinin markası tarih açısından zengin ve dünya çapında tanınmış bir marka değilse, büyük olasılıkla eski gTLD'lere sahip bir web sitesinin sektörünü, bu markanın ne yaptığı ve sektörün ne olduğu gibi bilgiler ilk bakışta net değildir.

Yeni gTLD'ler bu sorunu ortadan kaldırır. İzleyici, yalnızca Yeni gTLD'leri kullanarak bir web sitesinin URL'sine bakarak ne bekleyeceğini bilir ve daha fazlasını öğrenmek için daha meraklı hale gelir. Artan netlik seviyesi, işletmelerin önceden güçlü bir mesaj göndermelerini sağlayarak hedef kitleye hizmetleri ve ürünleri hakkında genel bir fikir verir.

Anlaşılması kolay ve doğru mesajı sunan yüksek netliğe sahip bir web sitesi URL'si, bir işletmenin kendi işinde otorite oluşturmasına yardımcı olur ve doğru hedef kitleyi çekmek için daha iyi bir şans sağlar.

  1. Markaların Büyümesine ve Genişlemesine Yardımcı Olur

Yeni gTLD'ler, başarılı bir markanın farklı Yeni gTLD'lerde güçlü varlığını sürdürmesine yardımcı olarak, markaların büyüme ve genişlemesi için fırsatlar sunar. Markanızın ana faaliyeti .com jenerik domainiz üzerinde sürdürürken markanız için yeni domain uzantılarını belirlediğiniz alt kollarında kullanabilirsiniz.

Örneğin, İstanbul GYM adında yerel spor salonu markanızın büyük bir başarı kazandığını ve hizmetlerinize kendi ürettiğiniz malzeme ve ekipmanların satışını da eklediğinizi düşünelim. Tüm bu yeni hizmeti mevcut web sitesine eklemek bir kafa karışıklığı yaratacaktır. Marka, spor salonu ekipmanı tedarik etmek için genişlemek isteyebilir, o zaman istanbulgym.shop yada .store mükemmel bir alan adı tercihi olabilir. Veya spor salonu modaya dönüşürse, istanbulgym.fashion bu özel ihtiyaca uygun harika bir alan adıdır.

Yeni gTLD'ler aynı zamanda markaların yerel dil dışındaki bir dil pazarına genişlemesi için de fırsatlar sunuyor. Bunun nedeni, Yeni gTLD'lerin, ASCII karakterlerinde (a-z, A-Z, 0-9) olmayan alan adları olan Uluslararası Alan Adları (IDN) olarak mevcut olmasıdır. Markalar bundan faydalanarak dış pazarlara açılarak kendilerini yerel bir marka olarak tanıtabilir.

  1. Hatırlanması Daha Kolay

Başarılı bir işletme, müşterilerin zihninde her zaman güçlü ve kalıcı bir izlenim bırakmalıdır, Yeni gTLD'ler de buna katkıda bulunabilir. İyi bir alan adı kısa ve akılda kalıcıdır ve tüm işletmelerin bu tür alan adlarına kaydolması önerilir. Bunun nedeni, müşteriler tarafından kolayca tanınabilmeleri ve web tarayıcısına yazılmalarının kolay olmasıdır. Sonuçta, hiç kimse hatırlaması zor olan uzun bir alan adı yazmak istemez.

Öte yandan, eski gTLD'lerle kısa ve akılda kalıcı alan adları elde etmek çoğu zaten kayıtlı olduğundan oldukça zor. Ancak, Yeni gTLD'lerde bu sorun şuan için pek yoktur ve Yeni gTLD'leri kullanarak istenen kısa ve akılda kalıcı bir alan adını bulmak nispeten kolaydır. Bu önemli faktör, işletmelerin izlenim ve akılda kalıcılık açısından iyi puan almasına kesinlikle yardımcı olacaktır.

  1. SEO ve Arama Motoru Sıralamasında Faydalı Olabilir

Yeni gTLD'ler SEO'ya yardımcı olabilir ve arama sıralamalarını iyileştirebilir. Yeni gTLD'lerin bir seo için faydalı olup olmadığı hala tartışılsa da, Google'ın algoritmasını oldukça sık değiştirmesi ve Google'ın ana firmasında abc.xyz gibi Yeni gTLD kullanması yakında bu konuda bir çalışma yapmasına sebep olabilir.

Yeni gTLD'lerin arama motoru için ideal olmasının bir başka olasılığı da, bunları kullanan bir web sitesinin daha fazla cazibe ve merak yaratma eğiliminde olması ve muhtemelen daha yüksek ziyaretlerle sonuçlanmasıdır. Bir web sitesini ziyaret edenlerin sayısı da bir sıralama faktörüdür ve artan ziyaretlerle arama motorlarından güven alabilir. Bu dolaylı olarak web sitesinin SEO ve arama motoru sıralamasını yükseltir.

Coğrafyaya özgü Yeni gTLD'ler lokal seo için katkı verebilir. “.istanbul, .berlin, .london, .boston” vb. gibi yeni gTLD'ler bunlardan bazılarıdır. Londra'da tasarım hizmetleri sunan bir

Google, 2015'te .app uzantısını satın almak için 25 milyon dolar harcadığından, gelecekte bu gibi alan adları için harikalar yaratabilir.

Yeni gTLD'lerin SEO ve arama motoru sıralamaları için olumlu bir etki sağlayıp sağlamayacağını belirlemek için henüz erken. Ancak, işletmelerin önce istedikleri alan adını kaydetmeleri her zaman daha iyidir.

Haydi sizin için tavsiye ettiğimiz alan adlarına kısaca bir bakalım:

e-Ticaret: .store, .shop, .online

Yeni Jenerikler: .co, .xyz, .site, .link, .kim,

Küçük İşletme: .market, .salon, .taxi, .shoes, .clothes

Eğitim: .school, .college, .university, .academy, .courses

Yiyecek ve İçecek: .bar, .cafe, .coffee, . restaurant, .menu

Coğrafi: .ist, .istanbul, .city, .world, .land

Sağlık: .hospital, .dental, .clinic, .doctor, .support

Medya: .media, .music, .movie, .film, .art

Teknoloji: .digital, .blog, .app, .email, .web, .agency

Domain alırken nelere dikkat etmeliyiz yazımızı okumak için buraya tıklayabilirsiniz. .

MARKANI HEMEN
ÜCRETSİZ SORGULA
20 Dakikada Başvuru için
Arayalım!