Sizde “İnternetten satış yapmak istiyorum” ancak “internet satış yapmak için gerekenler neler? ya da internetten nasıl satış yapılır?” diye soruyorsanız sizin için hazırladığımız bu yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.
Giderek gelişmekte olan dijital dünyada kuşkusuz internetten satış yapmak en popüler gelir edinme yollarından birisi haline geldi. Bugün birçok firma, ürün ve hizmetini geniş kitlelere kolaylıkla ulaştırarak hem marka bilinirliğini hem de kazançlarını arttırıyor.
Ticaret Bakanlığının verilerine göre, Türkiye’de e-ticaret satışı son bir yılda %64 artış gösterdi. Bu nedenle tüm markalar internette var olmaya özen gösteriyor.
Aşağıda, internetten satışa başlama ve online mağazanızı oluşturma sürecini beş adımda özetledik.
Daha güçlü bir işletme kurmanın en iyi yolu, kendi e-ticaret sitenizi oluşturmanızdır. Bu, işletmenizi daha iyi markalamanıza yardımcı olur. Ancak öncelikle bir domain (alan adı) almalısınız. Doğru bir domain seçiminizde size yardımcı olması için Domain Alırken Tavsiyeler başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
Birçok yeni işletme sahibi, kendi teknik bilgi eksikliğinden endişe duydukları için bir web sitesi yapmaya başlamaktan korkar, fakat bugün tek bir kod satırı yazmadan güzel, etkili bir online mağaza oluşturabilirsiniz. Ancak bu web site platformları seçiminde dikkatli olmalısınız. Size tavsiyemiz ise Shopier ile e ticarete basit bir başlangıç yapabilirsiniz.
Online mağazanızda ihtiyacınız olan birkaç unsur:
Ürünleriniz harika olabilir, ancak görselleriniz hakkını vermiyorsa online olarak nasıl başarılı bir şekilde satabilirsiniz?
İşin güzel yanı, web mağazanıza harika görüntüler vermek için profesyonel bir fotoğrafçı olmanıza gerek olmamasıdır. Peki doğru görseller için ne yapmalısınız?
Her zaman yüksek kaliteli resimler kullanın! Bulanık görseller müşteri kaybetmenize sebep olabilir.
Her seferinde aynı görsel boyutlarını kullanın! Görüntülerin genişliğini ve yüksekliğini yeniden boyutlandırmak için Paint gibi bir araç kullanabilirsiniz.
Mümkün olduğunca ayrıntılı görünüm sağlayın! Müşterilere ürününüzün 360 derecelik görünümünü ne kadar çok verirseniz, ürünü satın alırken o kadar rahat hissedeceklerdir.
Her ürün çeşidinin kendi resmine sahip olduğundan emin olun!
Ürün açıklamaları, aslında müşteri çekmenin en etkili yollarından biridir. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), bir ürün açıklaması oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli noktalardan biri olmalıdır. SEO, organik arama sonuçları (Google'a bir şey yazdığınızda görünen liste) aracılığıyla mağazanıza gelen trafiği artırma tekniğidir. Ürünlerinizle ilgili arama terimlerini sıralamak için, açıklamalarınızın anahtar kelimeleri (müşterilerinizin aradığı popüler kelimeler) içermesi gerekir.
E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemleri kullanmanız rakiplerinizden daha avantajlı olmanızı sağlayacaktır. İnternet alışverişlerinde en sık kullanılan ödeme yöntemi kredi kartıdır ve ona en yakın diğer bir ödeme yöntemi ise kapıda ödemedir. Ancak kapıda ödeme seçeneklerinde iade oranı daha fazla olduğundan daha yüksek maliyetlere gelebilmektedir. Bu sebeple ödeme yönteminizi seçerken mutlaka avantaj ve dezavantajlarını birlikte değerlendirmeli ve sonrasında sizin için en uygun olanı tercih ederek başlamalısınız.
Ayrıca, sanal pos için yazılımcınız ile görüştükten sonra tek tek bankaların sanal posları ile entegre etmek yerine daha kolay olan ortak sanal posları yani izico, paytr, payu v.b platformlardan cironuza uygun olan teklifleri alıp kullanabilirsiniz.
Sabit bir müşteri akışı sağlamak için e-ticaret mağazanızı hemen tanıtmaya başlamalısınız. En iyi tanıtım yöntemleri; sosyal medya, seo, e-mail bültenleri ve ücretli reklamlardır.
Sosyal medya, adınızı duyurmanın ve müşterilerle etkileşimde bulunmanın harika bir yoludur. İçerisinde mağaza bilgilerinin ve görsellerinin olduğu bir Facebook işletme sayfası oluşturmalı ve tabii ki web site linkini mutlaka eklemelisiniz. Ayrıca Instagram, Pinterest gibi popüler etkileşim ağlarından da işletme sayfanızı açabilir, linklendirme yapabilir ve ürünlerinizin satışını gerçekleştirebilirsiniz.
"2021'in Düşük Bütçeli Pazarlama Trendleri" yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.