2021'in Düşük Bütçeli Pazarlama Trendleri

İşletmenizi ücretsiz olarak tanıtmanıza yardımcı olacak 6 tür pazarlama trendlerinden bahsedeceğiz.

Birisi pazarlama kelimesinden bahsettiğinde, genellikle aklımıza gelen ilk şey pahalı TV reklamları, ünlülerle dolu fotoğraflar olur. Ancak pazarlama bundan çok daha fazlasıdır.

Bu yazımızda işletmenizi düşük bir fiyata veya ücretsiz olarak tanıtmanıza yardımcı olacak 6 tür düşük bütçeli pazarlama trendlerinden bahsedeceğiz.

Bu pazarlama trendlerinin hepsinin uzun vadeli olduğunu ve sonuç vermesinin biraz zaman alabileceğini unutmayın!

TAVSİYELER

Her şey müşterilerinizin sizin için diğer insanlara iyi bir söz söylemesi ile ilgilidir. Tavsiyeler son derece etkili bir pazarlama türüdür çünkü insanlar tavsiyelere her şeyden çok güvenirler, özellikle de arkadaşlarından ve ailelerinden gelen tavsiyelere.

Müşteri tavsiyeleri, daha fazla satış elde etmek, markanızı oluşturmak ve itibar kazanmak için muhteşem bir referanstır. Bu düşük maliyetli pazarlama trendine bir şans vermek istiyorsanız, devam etmenin birkaç yolu vardır.

Memnun bir müşteri sözü paha biçilemez!

Bir müşteriyle işinizi bitirdikten sonra daima tavsiye istemeniz önerilir. Ancak o zaman işinizle ilgili deneyimleri tamamlanmış olacaktır.

Tavsiyeler ayrıca iş birliklerini de içerir ve başka bir işletmenin sözü çok değerlidir. Bir işletme ile iş birliği yapıyorsanız, sizinkine benzer olduğundan veya işlerinizi birbirine bağlayacak bir şey ortaya çıkardığınızdan emin olun.

FORUMLAR VE GRUPLAR

Artık forumları kimsenin kullanmadığını düşünüyorsanız, kesinlikle yanılıyorsunuz. İnsanlar hala kitlesel olarak onları ziyaret ediyor ve her gün her türlü tartışmaya katılıyor.

İşletmenizi ziyaret etmek ve tanıtmak için kendinize mükemmel bir forum bulsanız bile, kendi kendini tanıtma ve spam gönderme ile ilgili kuralları olacaktır. Bu nedenle, herhangi bir şey göndermeden önce, kuralları okumaya zaman ayırmanızı öneririz. Biraz zaman alabilir, ancak tüm topluluktan kalıcı olarak yasaklanmaktan daha iyidir. Bu çok uzun vadeli bir stratejidir çünkü işinizi tanıtmaya başlamadan önce kendinizi bir forumun katkıda bulunan bir üyesi olarak belirlemeniz gerekecek.

Bunu yapmazsanız, moderatörler spam gönderen olduğunuzu düşünecek ve mesajlarınızı silecek ve hatta belki sizi yasaklayacaktır. Bundan kaçınmak için sorular sorun, cevaplar verin ve tartışmalara katılın. Diğer üyelere güvenmeye değer olduğunuzu ve topluluğa katkıda bulunacak bir şeye sahip olduğunuzu gösterin. Hatta forum sahibi, foruma katkıda bulunan bir üye olmak için ne kadar çok çalıştığınızı görürlerse sizi ödüllendirebilir ve sizi kendileri tanıtabilir 😊

 

TIKLAMA BAŞINA ÖDEME REKLAMCILIĞI (PPC)

Bu güncel pazarlama trendinin işleyiş şekli, yalnızca aldığınız tıklamalar için ödeme yapmanız ve bu süreçte tonlarca para tasarrufu yapmanızdır. Televizyonda reklam vermenin ne kadar pahalı olduğunu biliyorsunuz, ancak çoğu zaman karşılığını almıyor mu? Bunun nedeni, reklamlarınızı yüz binlerce kişiye gösteriyorsunuz ama bunların büyük bir kısmı onları asla izlemiyor.

Tıklama başına ödeme reklamcılığında reklamınız çok sayıda insana gösterilir, ancak bunun için ödeme yapmanız gerekmez. Bunun yerine, yalnızca reklamınızı gerçekten tıklamaları durumunda ödeme yaparsınız. Sizce de bu harika bir ödeme modeli değil mi?

En popüler ve kullanılan PPC hizmeti Google Ads'dir. Daha fazla satış, potansiyel müşteri, web sitesi trafiği, marka bilinirliği, ürün ve marka üzerinde düşünme, uygulama tanıtımı ve daha fazlası dahil olmak üzere farklı hedeflere ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir dizi farklı reklam kampanyası sunar. Bu hizmetin öğrenilmesi ve ustalaşması biraz zaman alabilir, ancak kesinlikle karşılığını verir.

Ayrıca sosyal medya platformları ayrıca tıklama başına ödeme reklamları sunar ve en popüler olanı Facebook Reklamlarıdır. Popülerliğinin en büyük nedeni, Facebook'un her gün 2,6 milyardan fazla kişinin aktif olarak kullandığı Facebook'un hala dünyanın en büyük sosyal medya platformu olmasıdır.

 

SEO

Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, web sitelerinin arama sayfalarında anahtar kelimeler için sıralama yapmasına yardımcı olan bir dizi tekniktir. Sıralama ne kadar iyi olursa, web sitesi trafiği o kadar büyük olur.

Web siteniz optimize edilmemişse, muhtemelen hiçbir müşteri sizi bulamayacaktır, dolayısıyla SEO'nun önemi hafife alınamaz. Bu düşük maliyetli pazarlama stratejisi tamamen ücretsizdir, ancak bir püf noktası vardır: Öğrenmesi biraz zaman alır.

SEO hakkında detaylı bilgi almak için rehberimizde yer alan “Modern İşletmeler İçin Seo’nun Önemi” yazımıza göz atabilirsiniz. https://patentsorgu.com/modern-isletmeler-icin-seonun-onemi

Bloglar büyük bir SEO desteği sağlar, bu nedenle işletmeniz bir tane çalıştırmanıza izin veriyorsa, şanslısınız demektir. Blog, insanlara güvene ve marka oluşturmaya yardımcı olan kaliteli içerik sağlama şansı verir. Arama motorları, insanların kullanabileceği kaliteli içeriği sever ve uzmanlar sebepsiz yere "içerik kraldır" demez.

 

 

 İÇERİK PAZARLAMA

Geleceğin pazarlama trendleri için içeriğin öneminden daha önce bahsetmiştik, ancak bir veya iki cümle bunu haklı çıkarmaz. Örneğin; sevdiğiniz bir marka, sizi güldüren komik bir resim yayınladı. Bu, içerik pazarlamasına bir örnektir. Bu şekilde izleyicileriyle bağlantı kuruyor ve güven inşa ediyorlar.

İçerik pazarlaması, kitlelerin ilgi alanlarına hitap eden ve okumak istedikleri konularla ilgili yüksek kaliteli içerik oluşturmakla ilgilidir.

Bu dijital pazarlama trendi uzun vadeli bir stratejidir çünkü tek bir gönderi ile bir gecede yüzlerce okuyucu ve takipçi edinmezsiniz.

İçerik pazarlamasından en iyi şekilde yararlanmak için bir blog açın ve hedef kitlenizin bulunduğu her platformda sosyal medya hesapları oluşturun. Hedef kitleniz hakkında her şeyi biliyorsanız, zaten işiniz çok daha kolay olacaktır.

 

SOSYAL MEDYA

Sosyal medyada gönderi yapmak ücretsizdir ve sosyal medya reklamları yayınlamayı planlıyor olsanız da olmasanız da işletmeniz için hesap sahibi olmak çok önemlidir.

Düzenli olarak gönderi paylaşan profillere sahip olmak, müşterilerinizi önemsediğinizi gösterir ve sizinle etkileşim kurmalarına olanak tanır. Müşterilerinizle bir ilişki kurmanın yanı sıra güven ve sadakat oluşturmanıza da yardımcı olur.

Blog yayınlarınızı paylaşmak, takipçilerinizin beğeneceğini bildiğiniz içerikleri göndermek için sosyal medyayı kullanın, aynı zamanda ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtın.

Ürünlerinizden biri tekrar stokta olduğunda veya yeni bir ürününüz olduğunda, sosyal medyada bununla ilgili bir gönderi yapın ve takipçilerinizle paylaşın. Gönderide, ürününüzün bir resmini ve insanlara faydalı olacak en önemli bilgilerden bazılarını da eklemeyi unutmayın!

Bunun dışında indirim görselleri, anketler, sorular gönderebilir, çekiliş-hediye gönderileri yapabilir, takipçilerinizi satışlar ve özel promosyonlar hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Takipçilerinizin özel mesajlarına yanıt vermeyi unutmayın ve mümkün olduğunca onların sorularını yanıtlamak için zaman ayırın. Ek olarak, ürünlerinizle ilgili deneyimlerini paylaşmaları için onları teşvik edin ama bunları kullanıcı tarafından oluşturulan içerikte öne çıkarabilir misiniz diye mutlaka sormalısınız.

Tüm bunları yaparak, takipçilerinize onları önemsediğinizi gösterirsiniz ve karşılığında onlar da sayfanızı paylaşır ve diğer insanlara ulaşmanızı sağlar 😊

 

 

"Markalar için Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Oluşturma Rehberimize" buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

 

MARKANI HEMEN
ÜCRETSİZ SORGULA
20 Dakikada Başvuru için
Arayalım!